پلیس اکوادور به زور وارد سفارت مکزیک شد

قطع روابط دیپلماتیک مکزیک و اکوادور

مکزیک روابط دیپلماتیک خود را با اکوادور پس از حمله به سفارتش در این کشور قطع کرد. پلیس اکوادور اواخر روز جمعه به زور وارد سفارت مکزیک در کیتو شد و معاون سابق رئیس‌جمهور را که از سفارت مکزیک درخواست پناهندگی کرده بود بیرون کشید. بحران دیپلماتیک را در این منطقه‌ بوجود آورد.

این حمله، اقدامی وقیحانه از سوی دولت اکوادور بود که برای شکستن دروازه جلوی سفارت، کاروانی از خودروهای سیاه رنگ را روانه محل سفارت کرد. هنگامی که کنسول مکزیک سعی کرد یکی از خودروها را هنگام خروج متوقف کند، پلیس او را گرفت و روی زمین کشید.

روبرتو کانسکو، کنسول، در حالی که صدایش می‌لرزید، به خبرنگاران گفت: «این اقدام کاملا غیرقابل قبول است. من با به خطر انداختن جانم، از شرف و حاکمیت کشورم دفاع کردم.»

دولت مکزیک بعد از ظهر روز جمعه به خورخه گلاس، معاون سابق رئیس جمهور اکوادور پناهندگی سیاسی اعطا کرد. گلاس دو بار به اتهام فساد مالی محکوم شد. او توسط دادستان کل اکوادور تحت تعقیب قرار گرفته است.

جمعه شب مکزیک با قطع روابط دیپلماتیک خود با اکوادور به اقدام این کشور پاسخ داد.

لوپز اوبرادور در توییتی نوشت: این نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت مکزیک است. او گفت که روابط دیپلماتیک خود را به دلیل «اقدام مستبدانه» (‌اکوادور) قطع می‌کند.

آلیسیا بارسنا، وزیر امور خارجه مکزیک، گفت که این حمله با کنوانسیون وین، که مصونیت سفارتخانه‌ها را تعیین می‌کند، در تناقض است. بارسنا گفت که پرسنل دیپلماتیک مکزیکی در جریان این عملیات مجروح شدند.

اکوادور با قاچاقچیان مواد مخدر بر سر قاچاق کوکائین از کلمبیا به اروپا و آمریکای جنوبی مبارزه می‌کند. اعتقاد بر این است که برخی از آنها با کارتل‌های مکزیکی مرتبط هستند.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش