نمایشگاه گوانگجو چین

چشم انداز نگران کننده صادرات چین

از دیدگاه صادرکنندگان چینی، صادرات این کشور چشم‌اندازی نگران کننده دارد. در بزرگترین نمایشگاه تجاری چین در شهر جنوبی گوانگجو، تولیدکنندگان و صادرکنندگان بسیار نا امید و نگران هستند. صادرکنندگان امیدی به آینده صادرات محصولات خود ندارند.

یکی از این صادرکنندگان معتقد است که کالاهای ارائه شده آنها به ارزانی کلم است. در این نمایشگاه مدیر یک کارخانه تولیدکننده تلویزیون گفت که برای مدیریت کارآمد تولید، حداقل سفارشات را انجام می‌دهند. او بیان کرد که در حال حاضر وضعیت بسیار تیره و تار است.

یکی از مدیران برتر کارخانه ” واردات و صادرات برتر فوشان” نیز نگران بخش صادرات است. او اعلام کرد که از حدود 3 تا 4 سال پیش حاشیه سود این کارخانه از 2 درصد به 0.5 درصد کاهش یافت.

 صادرکنندگان چینی باید با تشدید تنش‌های اقتصادی و سیاسی بین پکن و واشنگتن و همچنین با کاهش تجارت جهانی به دلیل جنگ در اوکراین و بدتر شدن بحران خاورمیانه دست و پنجه نرم کنند. بخش تولید نیز گرفتار ظرفیت مازاد است.

به گفته برگزارکنندگان، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تعداد خریداران خارجی در نمایشگاه افزایش داشته است.

صادرات چین

محصولات چینی در بازارهای اروپا و امریکا

تولیدکنندگان بیان می‌کنند که امید زیادی به بازارهای اروپایی و آمریکای شمالی خود ندارد، جایی که اکثر مشتریان این تولیدکنندگان در آن مستقر هستند. سفارشات مشتریان بزرگ آنها کمتر از سال گذشته بوده و سایر مشتریان هنوز تصمیم نگرفته‌اند که آیا می‌خواهند به سفارش‌های خود ادامه دهند.

تنش‌های تجاری بیشتر با آمریکا و اروپا نیز یک نگرانی کلیدی است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تهدید کرده است که در صورت شکست جو بایدن در انتخابات آتی، تعرفه‌های 60 درصدی بر کالاهای وارداتی چین اعمال خواهد کرد.

اما بعضی از تولیدکنندگان بیان می‌کنند که فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد، احساس بی‌ثباتی واقعی در بازار و صادرات چین وجود دارد.

مقامات آمریکایی و اروپایی شکایات خود را بر علیه چین افزایش داده‌اند. آنها معتقدند که سیاست چین برای تقویت و ارتقای مجتمع‌های تولیدی خود، ظرفیت مازاد صنعتی را افزایش می‌دهد. قیمت‌ها به سطحی خواهند رسید که دیگر اقتصادها نمی‌توانند با آن رقابت کنند.

برای خواندن اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش