شکست اپل توسط مایکروسافت

شکست اپل توسط مایکروسافت

مایکروسافت برای اولین بار در دو سال گذشته اپل را به عنوان ارزشمندترین شرکت شکست داد.

ارزش بازار سهام مایکروسافت در روز جمعه برای اولین بار از سال 2021 در پایان یک نشست معاملاتی بالاتر از ارزش سهام اپل اعلام شد. نگرانی‌ها در مورد عدم تقاضا به اپل سازنده‌ی آیفون ضربه زده و مایکروسافت را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرده است.

سهام اپل روز جمعه 0/2 درصد رشد کرد، در حالی که سهام مایکروسافت 1 درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌های شرکت زیرساخت‌ها و داده‌های بازارهای مالی ، ارزش بازار مایکروسافت به 2/887 تریلیون دلار رسید که بالاترین میزان آن تا‌کنون است. ارزش بازار اپل2/875 تریلیون دلار بود که با داده های ثبت شده در روز پنجشنبه گذشته محاسبه شد.

نگرانی‌ها در مورد عدم تقاضای گوشی‌های هوشمند باعث شده است که فروش اپل در سال 2024 پس از افزایش 48 درصدی در سال گذشته، 3 درصد کاهش یابد. مایکروسافت پس از افزایش 57 درصدی در سال 2023 – که تا حدی به دلیل پیشرفت در هوش مصنوعی مولد از طریق سرمایه‌گذاری در اُپن ای‌آی (OpenAI) است- نسبت به سال گذشته حدود 3 درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش شرکت زیرساخت‌ها و داده‌های بازارهای مالی، ارزش بازار اپل در 14 دسامبر به 3/081 تریلیون دلار رسید.

مایکروسافت فناوری اُپن ای‌آی را در مجموعه نرم‌افزارهای بهره‌وری خود گنجانده است، حرکتی که به جرقه‌ای دوباره در تجارت محاسبات ابری آن در سه ماهه تیر تا مهر کمک کرد. پیشرفت هوش مصنوعی مایکروسافت نیز فرصتی برای به چالش کشیدن سلطه‌گری گوگل در جستجوی وب ایجاد کرده است.

در همین حال، اپل با تقاضای اندک از جمله برای آیفون، محصول خوش فروش و پرسود خود مواجه شده است. تقاضا در چین، بازار بزرگ اپل کاهش یافته است زیرا اقتصاد این کشور پس از همه‌گیری کووید-19 به آرامی بهبود می‌یابد و هواوی که دوباره در حال احیا شدن است، سهم بازار اپل را از آن خود می‌کند.

فروش هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل در 2 بهمن سال گذشته در ایالات متحده آغاز شد و بزرگترین محصول اپل از زمان آیفون در سال 2007 معرفی شد. با این حال، یوبی‌اس(UBS)  در گزارشی در این هفته تخمین زد که سود هر سهم از فروش ویژن پرو (Vision Pro) در سال 2024 برای اپل «نسبتا ناچیز» خواهد بود.

از سال 2018، مایکروسافت چند بار و هر بار برای مدت کوتاهی به عنوان با ارزش‌ترین شرکت بر اپل برتری یافت، آخرین بار در سال 2021، به دلیل همه‌گیری کووید 19 و نگرانی‌ها در مورد کمبود زنجیره تامین به قیمت سهام سازنده آیفون ضربه زد.

اپل در آخرین گزارش سه ماهه خود در ماه آبان، پیش‌بینی فروش را برای سه ماهه تعطیلات ارائه کرد و انتظارات وال استریت را نادیده گرفت، زیرا تقاضای کمی برای آی پد و گوشی‌ها وجود دارد.

بر اساس گزارش شرکت زیرساخت‌ها و داده‌های بازارهای مالی، تحلیلگران به طور متوسط ​​پیش‌بینی می‌کنند که درآمد اپل در سه ماهه پاییز با 0/7 درصد افزایش به117/9 میلیارد دلار رسیده است. این اولین افزایش درآمد سالانه آن در چهار فصل گذشته است. اپل نتایج خود را در 1 بهمن ماه 2024 ارائه می‌دهد.

تحلیلگران برآورد می‌کنند که مایکروسافت 16 درصد افزایش درآمد را گزارش و آن را  به 61/1 میلیارد دلار می‌رساند که با رشد مداوم تجارت ابری خود در هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش