ماه‌پیما

فرصت ارسال نام خود با ماه‌پیمای وایپر به ماه

ناسا فرصتی را به افراد می دهد تا نام خود را توسط ربات ماه‌پیما به ماه ارسال کنند این ربات قرار است به ماموریتی در قطب جنوب ماه برود.

منجمان و دوستداران فضا و ستارگان، کمتر از دو ماه فرصت دارند تا نام خود را برای ناسا ارسال کنند، ناسا نام ‌آنها را با ماه‌پیمای  وایپر   (VIPER)که برای ماموریتی به ماه می‌رود به ماه خواهد فرستاد. این ماه‌پیما قرار است در اواخر سال 2024 به فضا پرتاب شود.

ماه‌پیمای وایپر اولین ماه‌نورد روباتیک ناسا، در اواخر سال 2024 بخش‌های ناشناخته قطب جنوب ماه را می‌پیماید تا اسرار کشف نشده‌ آب موجود در ماه را بررسی کند و محیطی را که ناسا قصد دارد فضانوردان را در آن فرود آورد، شناسایی کند.

همراه با مجموعه‌ای از ابزارهای علمی، ماه‌پیما نام میلیون‌ها نفر را به همراه خود خواهد داشت، به همه این افراد کارت سواری یادگاری داده می‌شود تا بخشی از آن سفر پرخطر باشند.

نیکولا فاکس، یکی از مدیران دفتر مرکزی ناسا در واشنگتن گفت: «به کمک ماه‌پیمای وایپر، می‌خواهیم قسمت‌هایی از سطح ماه را که قبلاً کسی در آن نرفته است، مورد مطالعه و کاوش قرار دهیم.»

«تصورکنید: هنگامی که وایپر در زمین‌های ناهموار قطب جنوب ماه حرکت می‌کند و اطلاعات و داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری می‌کند تا به درک بهتر تاریخ ماه کمک کند، نام‌های ما سوار بر وایپر به گشت وگذار در ماه می‌پردازند.»

برای تهیه فهرست نام‌ها، اسامی باید تا پایان 15 مارس 2024 به ناسا ارسال شود.

هنوز مشخص نیست که چگونه نام‌ها با این ماه‌نورد همراه خواهند شد، اما در ماموریتی مشابه به یکی از قمرهای سیاره مشتری به نام اروپا، اسامی افراد با پرتوهای الکترونی بر روی تراشه‌ای سیلیکونی به اندازه یک سکه 5 پنی که هر خطِ متن، فقط یک‌هزارم عرض یک موی انسان بود به این قمر ارسال شد.

 

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش