شرکت‌های بزرگ تکنولوژی

رونق یا رکود شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در سال 2024

رونق یا رکود شرکت‌های تکنولوژی؟ کارشناسان کسب وکار پس از موج تعدیل‌ها و اخراج‌ها، نشانه‌هایی از پیشرفت شرکت‌های بزرگ فناوری را مشاهده می‌کنند.

حتی با وجود اینکه انتظار می‌رود مشاغل بیشتری در سال جدید در معرض تعدیل و از بین رفتن باشند، برخی از تحلیلگران شروع یک بازار صعودی را در فصل آینده درآمدی می‌بینند.

آیا سال 2024 برای تکنولوژی‌های بزرگ سال رونق است یا رکود اقتصادی؟ بر اساس یک تخمین، تعدیل نیروی که بسیاری امیدوار بودند پس از کاهش شدید مشاغل در سال 2023 متوقف شود حال به نظر می‌رسد که از ابتدای سال در این بخش وجود داشته است.

با این حال، با شروع فصل درآمدی تکنولوژی‌های بزرگ ایالات متحده در این هفته، برخی از تحلیلگران آمار قوی‌تری را پیش‌بینی می‌کنند.

این دسته از نتایج مالی سه ماهه ممکن است نشان دهد که این صنعت از بحران‌های دوره‌ی همه گیری کرونا بیرون آمده و خود را در بخش محاسبات ابری و هوش مصنوعی سازماندهی مجدد کرده است و نیاز به کاهش بخش‌هایی با چشم‌انداز کمتر خوش‌بینانه دارد.

تحلیلگران علاقه‌مند به هوش مصنوعی می‌گویند که ما در آغاز یک بازار صعودی فناوری هستیم.

از آغاز سال جدید، گوگل از بخش سخت‌افزاری خود که شامل زیر بخش‌های آگهی، جستجو، خرید، نقشه، سیاست سایت، مهندسان هسته مرکزی گوگل و یوتیوب می‌باشد، بیش از هزار کارمند را تعدیل کرده است.

این تعدیل نیرو با تعدیل نیروی دی ماه سال گذشته مقایسه شده است هنگامی که ساندار پیچای اعلام کرد که بیش از 1200کارمند در این شرکت تعدیل شده‌اند، پیچای هشدار داد که این آمار افزایش خواهد یافت.

هفته گذشته در یک یادداشت داخلی، پیچای به کارمندان خود اعلام کردکه شرکت آلفابت « بعضی لایه‌های اجرایی را حذف می‌کند تا اجرا را ساده‌تر و سرعت عمل بعضی از قسمت‌‎ها را افزایش دهد.»

پیچای در این یادداشت که توسط  سایت خبری ورج منتشر شد گفت: ما اهداف بلندپروازانه ای داریم و امسال روی اولویت‌های بزرگ خود سرمایه گذاری خواهیم کرد. واقعیت این است که برای ایجاد ظرفیت این سرمایه‌گذاری، باید انتخاب‌های سختی داشته باشیم.» اما او افزود که این تعدیل نیرو «در مقیاس کاهش‌های سال گذشته نخواهد بود و بر هر تیمی تأثیر نخواهد گذاشت».

اتحادیه کارگری آلفابت در رسانه‌ی ایکس (X) اعلام کرد که این تعدیل نیرو بی‌سبب انجام می‌شود.

آمازون همچنین دور جدیدی از کاهش مشاغل خود را اعلام کرده است که صدها کارمند بخش استودیوهای پرایم ویدئو (Prime Video) و آمازون ام‌جی‌ام (MGM) را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این شرکت بیان می‌کند که تمرکز خود را بر اولویت‌های اصلی مانند تدارکات خرید آنلاین و موارد جدیدی مانند هوش مصنوعی خواهد گذاشت.

درشرکت متا، سال گذشته بیش از 20000 شغل کاهش یافته است، به نظر می رسد در این شرکت تعدیل نیرو کم شده اما متوقف نشده است.

اینستاگرام در اواسط ژانویه یک لایه مدیریتی را حذف کرد و 60 مدیر برنامه فنی را تعدیل نمود. سال گذشته اعلام کرد که کارمندانی را برای حمایت از«حوزه های اولویت دار» اضافه خواهد کرد.

ممکن است داستان واقعی شرکت‌های تکنولوژی در سال 2024 همین باشد. اگر دان ایوز، تحلیلگر ود‌‌ بوش ( (Wedbushدرست بگوید، تقلیل مشاغل به حد کافی انجام شده است و فصل درآمد فرصتی برای شکوفایی خواهد بود.

دان ایوز می‌گوید: «انقلاب هوش مصنوعی ذینفعانی خواهد داشت، اما شرکت‌هایی که در سمت اشتباه قرار دارند، باید هزینه‌ها را در بخش‌هایی که درآمدزایی ندارند کاهش داده و هوش مصنوعی را دو برابر کنند.»

هفته گذشته، وامسی موهان، تحلیلگر اوراق بهادار بانک آمریکا، تفسیری خوش بینانه از سال اپل ارائه کرد و گفت آیفون یک چرخه ارتقاء یابی را در ارائه ویژگی‎‌های هوش مصنوعی خواهد داشت.

به گفته ایوز، افزایش تقاضا برای نرم افزار سازمانی و امنیت سایبری و افزایش تقاضا در مورد پروژه‌های بزرگ هوش مصنوعی، داستانی کلیدی برای فصل درآمد خواهد بود و با شتاب گرفتن انقلاب هوش مصنوعی تقاضاها بیش از پیش افزایش خواهند یافت.

در حال حاضر شرکت‌های برنده در حال ظهور هستند. هفته گذشته، مایکروسافت برای اولین بار از سال 2021، با ارزش نزدیک به 3 تریلیون دلار از اپل به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان پیشی گرفت.

سال گذشته، مایکروسافت 16000 نفر از 232000 نفر خود را کاهش داد و ود بوش اخیراً تخمین زد که پیشتازی مایکروسافت در هوش مصنوعی می تواند تا سال 2025 به درآمد این شرکت 25 میلیارد دلار اضافه کند.

ایوز می‌گوید:«تغییر به سمت ابر (سرورهایی که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند) و هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر فناوری از جمله تخصیص مجدد مشاغل دارد. درآمدزایی با هوش مصنوعی با اِن‌ویدیا (Nvidia) و مایکروسافت آغاز خواهد شد و ما معتقدیم که شاهد آغاز یک بازار صعودی فناوری جدید هستیم که از تابستان 2023 آغاز شده است.»

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش