تولید نسل بعدی خودروهای تسلا در تگزاس

تولید نسل بعدی خودروهای تسلا در تگزاس

تولید نسل بعدی خودروهای تسلا در تگزاس خواهد بود. ماسک می‌گوید نسل بعدی اتومبیل‌های تسلا در سال 2025 در تگزاس تولید می‌شوند.

خودروهای سایبرتراک‌ (Cybertrucks) به زودی برای سال 2024 فروخته می‌شوند، اما تسلا بیان کرد که در سال 2023 سود ناخالص 15 درصد کاهش داشته است.

ایلان ماسک به سرمایه گذاران و تحلیلگران وال استریت در جریان اعلام درآمد سه ماهه چهارم و کل سال 2023 این شرکت گفت: تولید پلتفرم خودروهای الکتریکی نسل بعدی تسلا با تولید مدل 3 و مدل وای (Y) در کارخانه گیگا تگزاس در نیمه دوم سال 2025 آغاز خواهد شد.

ماسک گفت که گستره وسایل نقلیه نسل بعدی، توانایی‌های تکنولوژیکی تسلا را ارتقا و در عین حال هزینه‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. جنرال موتورز انتظار پیشرفت را در باتری‌های التیوم (Ultium) و شرکت فورد موتور انتظار پیشرفت را برای تولید نسل دوم و سوم خودروهای برقی خود در سال‌های آینده دارند.

ایلان ماسک ادامه داد که فناوری نسل بعدی تسلا «یک سر و شانه بالاتر از هر فناوری تولیدی در جهان خواهد بود.»

گروه سرمایه گذاران تسلا می‌گوید که این شرکت بین دو موج بزرگ رشد قرار دارد، با گسترش جهانی پلتفرم مدل 3 و وای، هزینه‌ها به میزان قابل توجهی در آینده کاهش می‌یابند.

علت ایجاد خط تولید جدید در تگزاس

پلتفرم و سکوی جدید تولید خودرو در کارخانه گیگا تگزاس به جای کارخانه‌ی فرمونت کالیفرنیا راه اندازی می‌شود زیرا ماسک می‌خواهد مهندسان مستقر در دفتر مرکزی آستین «نزدیک به خط تولید زندگی کنند.»

هنگامی که تصاحب کارخانه‌ی فرمونت توسط تسلا اعلام شد. ماسک گفت که کارخانه در حال نابودی بوده و خرید آن توسط تسلا نه تنها ساختمان، بلکه جامعه اطراف آن را نیز (که شامل شرکت نیومی می‌شود) نجات داد و در سال گذشته 560000 وسیله‌ی نقلیه در این شرکت تولید شده است که بیشترین تولید این شرکت زیر نظر جنرال موتورز و تویوتا بالغ بر 430000 وسیله‌ نقلیه بوده است.

مدیران تسلا می‌گویند سایبرتراک تقریباً برای سال 2024 فروخته می‌شود. ماسک اضافه کرد که این شرکت می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد اما افزایش قیمت برای مشتریان منصفانه نیست.

او به این سوال که آیا به زودی تقاضاها برای خودروی سایبر‌تراک به حد نصاب خود می‌رسد یا خیر پاسخی نداد اما گفت: «من می توانم سالانه یک چهارم میلیون یا شاید بیشتر سایبرتراک را در آمریکای شمالی ببینم.»

ماسک همچنین به اخبار اخیر مبنی برافزایش سهام خود به 25 درصد اشاره کرد. او می‌خواهد قبل از اینکه تسلا به یک شرکت پیشرو در رباتیک و هوش مصنوعی تبدیل شود سهام خود را افزایش دهد. در حال حاضر ایلان ماسک 13 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش