هیولای دریاچه لخ نس

هیولای دریاچه لخ نس

در نودمین سالگرد برپایی سفر اکتشافی پیرامون هیولای دریاچه لخ نس که توسط سرادوارد ماونتین پایه‌گزاری شد، جستجوی جدید از 30 اردیبهشت تا 2 خرداد سال میلادی انجام می‌شود. محققان از ناسا خواستند تا در این جستجوی جدید به داوطلبان کمک کند.

مرکز تحقیقاتی دریاچه لخ نس از سازمان فضایی ناسا خواسته است تا تخصص خود را در جستجو این موجود افسانه‌ای به کار گیرد.

سال گذشته، یکی از بزرگترین جستجوهای دریاچه لخ نس انجام شد. گروه تحقیقات با یک هیدروفون (آب‌لرزه‌یاب) صداهای بلند زیر آب را ضبط و چندین مورد مشاهده احتمالی این هیولا را ثبت کردند.

اولین سفر اکتشافی دریاچه

از اولین سفر اکتشافی سال 1934، با عنوان ناظران هیولا، بیش از 1156 مورد مشاهده این هیولا در فهرست رسمی هیولای دریاچه لخ نس ثبت شده است.

ایمی تاد از مرکز لخ نس گفت: «ما امیدواریم که جویندگان لخ نسی در سراسر جهان به ما کمک کنند تا به افراد ناسا دسترسی پیدا کنیم. ما فقط به راهنمایی‌های متخصصان آنها امیدواریم تا ما را برای دریافت پاسخ کمک کنند.  امیدواریم کارشناسان ناسا فناوری تصویربرداری پیشرفته‌ای برای اسکن دریاچه داشته باشند.»

مرکز تحقیقات لخ نس

وظایف داوطلبان در دریاچه لخ نس

داوطلبان در طول جستجوی جدید وظیفه خواهند داشت تا سطح دریاچه را زیر نظر داشته و به دنبال شکافی در آب باشند. به آنها توضیح می‌دهند که به چه چیزی توجه کنند و چگونه یافته‌ها را ثبت کنند.

کسانی که نمی‌توانند شخصاً در این جستجو شرکت کنند می‌توانند از طریق دوربین‌های پخش زنده در وب سایت «ویزیت این‌وِرنس لخ نس» در این جستجو شرکت کنند.

در هنگام برگزاری این سفر اکتشافی، فیلم “دریاچه لخ نس: آنها هیولا را ساخته‌اند” – مستندی که به بررسی جنون شکار هیولا در دهه‌های 1970 و 1980 می‌پردازد- به همراه جلسه گفتگو ویژه با کارگردان جان مک لاورتی پخش خواهد شد. همچنین یک گفتگو زنده با محقق دریاچه، اَلن مک‌کنا، همراه با گزارشی از شاهد هیولا در این ایام پخش می‌شود.

در این سفر اکتشافی، جویندگان دریاچه می‌توانند با کاپیتان پروژه دریاچه لخ نس و همچنین آقای مک‌کنا همراه شوند. آنها می‌توانند با استفاده از یک هیدروفون ۱۸ متری برای گوش دادن به صداهای مرموز که از اعماق دریاچه پخش می‌شوند، سوار قایق تحقیقاتی شوند.

مرکز پژوهش‌های دریاچه لخ نس در هتل قدیمی این منطقه قرار دارد. این هتل، جایی است که مدیر آن 90 سال پیش یک جانور را در دریاچه لخ نس دید.

سال گذشته، جویندگانی از آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و … به این جستجو پیوستند.

داوطلبان در دریاچه لخ نس

سفر اکتشافی امسال لخ نس

با صداهای غیرقابل توضیحی که شنیده می‌شود، در کنار مشاهده‌های احتمالی، امسال جویندگان مصمم هستند که درباره هیولای گریزان دریاچه لخ نس اطلاعات بیشتری کسب کنند.

علاوه بر درخواست کمک از داوطلبان برای کمک به جستجوها، این مرکز از متخصصان نیز کمک خواسته است. برگزار کنندگان بر آن هستند تا با به کارگیری تجهیزات جدید این جستجو را به بزرگترین جستجوی تاریخ تبدیل کنند.

دریاچه لخ‌ نس شناخته شده‌ترین و دومین دریاچه عمیق اسکاتلند (بعد از دریاچه مورار) است و عمیق‌ترین نقطه آن حدود 227 متر عمق دارد.

این دریاچه از نظر حجم آب بزرگترین دریاچه اسکاتلند است و آب شیرین بیشتری نسبت به تمام دریاچه‌های انگلستان و ولز دارد.

 

برای خواندن مقالات بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش