افزایش سرکوب دانشجویان چینی در خارج از کشور

سرکوب دانشجویان چینی در خارج از این کشور رو به افزایش است. دانشجویانی از چین و هنگ کنگ که در دانشگاه‌های اروپا یا آمریکای شمالی تحصیل می‌کنند ممکن است دور از خانه باشند، اما به طرز تهدیدآمیزی در دسترس دولت‌های خود هستند. یک دانشجوی چینی به سازمان عفو بین الملل گفت، پیامی که دریافت می‌کنیم این است: «شما تحت نظر هستید. اگرچه ما در آن سوی کره زمین هستیم، هنوز هم می‌توانیم شما را زیر‌نظر بگیریم.»

به گفته عفو بین‌الملل، بسیاری از دانشجویان چین و هنگ‌کنگ که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، در ارعاب و ترس نظارت، زندگی را سپری می‌کنند. مقامات چین و هنگ‌کنگ تلاش می‌کنند از طرح موضوعات و اعتراضات بحث‌برانگیز جلوگیری کنند.

 

تهدید خانواده‌ها در چین

دانشجویی به عفو بین‌الملل گفت که در مراسم بزرگداشت قتل عام میدان تیان‌آن‌من که در شهری که در آن تحصیل می‌کند، شرکت کرده بود. برگزاری هر گونه یادبود سرکوب خونین جنبش دموکراسی خواهانه که در 4 ژوئن 1989 در پکن روی داد، در چین و هنگ کنگ ممنوع است.

تنها چند ساعت پس از شرکت در این بزرگداشت، مقامات امنیتی چین با پدر این دانشجو تماس گرفتند. آنها به او گفته‌اند که دخترش را از شرکت در رویدادهایی که می‌تواند به اعتبار چین در جهان آسیب برساند، باز دارد. این دانشجو شرکت در این مراسم را به کسی نگفته بود و در هیچ جایی از مشارکت خود گزارشی نداده بود.

پیش از سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به پاریس در اوایل ماه جاری، مقامات چینی کسانی را که قصد سازماندهی تظاهرات را داشتند، تهدید کردند. دانشجویان تاکید می‌کنند که این نوع تهدیدات اغلب اتفاق می‌افتد.

عفو بین الملل به این نتیجه رسید که این فقط دانشجویان چینی نیستند که پیام را دریافت می‌کنند. «آزادی بیان برای چین قابل قبول نیست. مهم نیست در کجا هستید، خواه در آلمان، فرانسه یا جاهای دیگر، هیچ راهی برای فرار از نظارت چین وجود ندارد.»

البته اعضای خانواده این دانشجویان که پس از دیدار آنها به چین باز می‌گردند نیز مورد تهدید قرار می‌گیرند. یک کارشناس عفو ​​بین الملل گفت: «به عنوان مثال، تهدیدهایی مبنی بر مصادره پاسپورت، پایان دادن به مشاغل و کاهش حقوق بازنشستگی یا محدود کردن فرصت‌های آموزشی در صورت ادامه فعالیت‌های دانشجویان در خارج از کشور وجود دارد.»  این تلاش‌ها برای ایجاد ترس و ارعاب از سوی مقامات دولتی در چین انجام می‌‌گیرد.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=53909
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش