شورش در کالدونیای جدید

استرالیا و نیوزیلند هواپیماهایی را برای نجات گردشگران به کالدونیای جدید می‌فرستند. دولت‌های استرالیا و نیوزلند روز سه‌شنبه اعلام کردند که هواپیماهایی را برای تخلیه اتباع خود در بحبوحه ناآرامی‌های خشونت‌آمیز کالدونیای جدید می‌فرستند.

بر اساس گزارش‌ها، صدها گردشگر در طول هفته‌ها آشفتگی خشونت‌آمیز، در هتل‌ها گرفتار شده‌اند.

پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا، تایید کرد که مجوز دو پرواز را از مقامات فرانسوی گرفته است. این پروازها قرار است شهروندان و گردشگران استرالیایی را از خاک فرانسه خارج کند.

وانگ امروز در ایکس گفت: «ما به کار روی پروازهای بعدی ادامه می‌دهیم. گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که حدود 300 استرالیایی در کالدونیای جدید هستند.»

 

هزاران نفر در میان آشفتگی سرگردانند

وینستون پیترز، وزیر امور خارجه نیوزیلند، گفت که این کشور همچنین در ابتدا یک هواپیما به نومئا می‌فرستد تا 50 مسافر را به خانه بازگرداند. البته پروازهای بیشتری برنامه ریزی شده‌اند.

پیترز گفت: «نیوزیلندی‌ها در کالدونیای جدید چند روزِ چالش برانگیز را پشت سر گذاشته‌اند. بازگرداندن آنها به خانه یک اولویت فوری برای دولت است.

روز سه شنبه، کمیسیون عالی فرانسه در کالدونیای جدید اعلام کرد که فرودگاه همچنان برای پروازهای تجاری بسته است. حدود 3200 نفر سرگردان شده‌اند.

 

شورش‌ها چگونه آغاز شد

ناآرامی‌ها قبل از رای گیری مجلس ملی فرانسه در مورد تغییرات در قانون اساسی کالدونیای جدید آغاز شد. این تغییرات به مهاجران بیشتری در جزیره امکان رای دادن را می‌دهد.

شورش‌های مرگبار پس از تصویب تغییرات در قانون اساسی مجلس ملی آغاز شد که به ساکنان فرانسوی که به مدت 10 سال در قلمرو فرانسه زندگی می‌کردند اجازه می‌داد در انتخابات استانی رای دهند.

حامیان استقلال کالدونیای جدید می‌ترسند که این لایحه رای مردم بومی کاناک را کمرنگ کند.

خشونت‌ها منجر به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن صدها نفر شد.

مقامات فرانسوی گفته‌اند که ارتش را برای حفاظت از ساختمان‌های عمومی مستقر خواهند کرد. بیش از 1000 ژاندارم و پلیس فرانسوی در حال حاضر در میدان حضور دارند و 600 پرسنل دیگر نیز به زودی وارد کار می‌شوند.

کالدونیای جدید، مجمع الجزایری در اقیانوس آرام جنوبی است که از سال 1853 جزو قلمرو فرانسه بوده است. برای پاریس، کالدونیای جدید از نظر ژئوپلیتیکی، نظامی و به دلیل اینکه یکی از تولیدکنندگان برتر نیکل در جهان است، بسیار مهم می‌باشد.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=54830
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش