جنگ اسرائیل و حماس

آخرین اخبار جنگ اسرائیل و غزه

آخرین اخبار جنگ اسرائیل و غزه حاکی از آن است که چند ساعت قبل یک هیئت اسرائیلی برای مذاکرات بیشتر آتش بس وارد قاهره شد. سپس ارتش اسرائیل اعلام کرد که کنترل گذرگاه رفح در غزه را به دست گرفته است. یک آژانس کلیدی سازمان ملل گفت که نمی‌تواند به گذرگاه رفح دسترسی پیدا کند.

پس از آن که حماس روز دوشنبه توافق آتش بس را پذیرفت، اما اسرائیل همچنان به عملیات و جنگ در رفح ادامه می‌دهد.

نخست وزیر اسرائیل گفت که تیمی از مقامات اسرائیلی برای ادامه ارزیابی توافق آتش بس پذیرفته شده توسط حماس وارد قاهره شده‌اند. در همین حال، نیروهای اسرائیلی به عملیات خود در رفح ادامه داده‌اند.

در همین حال آمریکا ساخت اسکله کمک رسانی غزه را به پایان رساند. از این اسکله برای ارسال کمک‌ها از طریق دریا به غزه استفاده می شود. با این حال، برنامه‌ریزی برای انتقال آن به محل به دلیل شرایط آب و هوایی و سایر چالش‌های لجستیکی متوقف شده است.

سخنگوی پنتاگون می‌گوید که ایالات متحده امیدوار است در صورتی که آب و هوا اجازه دهد، اسکله و گذرگاه را اواخر این هفته نصب کنند. اکنون، بادهای شدید و امواج بزرگ، نصب اسکله در ساحل غزه را برای ارتش آمریکا بسیار خطرناک کرده است.

از طرفی تصرف و بستن گذرگاه رفح در غزه توسط اسرائیل این نگرانی را ایجاد می‌کند که مواد غذایی و تجهیزات پزشکی که از قبل کمیاب هستند، بیشتر کاهش یافته و منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

پیش‌تر دبیرکل سازمان ملل درباره جنگ اسرائیل هشدار داد: تهاجم تمام عیار نیروهای اسرائیلی به رفح «یک اشتباه استراتژیک، یک فاجعه سیاسی و یک کابوس انسانی» خواهد بود.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش