آتش سوزی بر اثر گرمای شدید در اروپا

گرمای شدید در اروپا

گرمای شدید اروپا را فرا گرفته است. دما هوا در این قاره به بالاترین حد خود رسید.

آب و هوای سوزان، روزهای بیشتری را در اروپا تحت تاثیر خود قرار د‌اده است. این قاره بیش از آنچه دانشمندان تا به حال ثبت کرده‌اند گرمای شدید را تجربه می‌کند.

بر اساس گزارش سرویس رصد اتمسفری کوپرنیک و سازمان جهانی هواشناسی‌، در سال گذشته آلاینده‌های که به سبب گرما در جو جمع شده‌ و آن را مسدود کردند به افزایش دما در اروپا کمک کرده‌‌اند. افزایش گرما در سال گذشته بالاترین یا دومین سطح ثبت‌شده‌ای است که تاکنون وجود داشته است.

اروپایی‌ها در طول روز از گرمای بی سابقه رنج می‌برند و از گرمای ناخوشایند شب پریشان هستند. بر اساس گزارش مشترک وضعیت آب و هوای این دو سازمان، میزان مرگ و میر ناشی از هوای گرم طی دو دهه در اروپا 30 درصد افزایش یافته است.

سلست سائولو، دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی‌ گفت: «هزینه اقدام برای بهبود وضعیت آب و هوایی ممکن است بالا به نظر برسد، اما هزینه عدم اقدام در این باره بسیار بیشتر است.»

این گزارش نشان داد که دمای هوا در سراسر اروپا در 11 ماه از سال 2023 بالاتر از حد میانگین بوده است. شهریور ماه سال گذشته، گرم‌ترین شهریور از زمان شروع ثبت داده‌ها بوده است.

سال گذشته هوای گرم و خشک به آتش سوزی‌های بزرگ دامن زد. روستاها را ویران کرد و دود شهرهای دوردست را فرا گرفت. آتش‌نشانان با آتش‌سوزی‌های گسترده مقابله کردند. خشک‌سالی به‌ویژه در کشورهای جنوبی اروپا مانند پرتغال، اسپانیا و ایتالیا شدید بود.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش