آنفولانزای پرندگان

آنفولانزای پرندگان و افزایش مرگ‌ومیر پرندگان دریایی

حافظان محیط زیست هشدار دادند که آنفولانزای پرندگان باعث کاهش فاجعه‌بار جمعیت پرندگان دریایی در بریتانیا شده است. گزارش‌ها بیان‌ می‌کنند که ویروس نوع اچ5‌ان1باعث ازبین رفتن یک‌چهارم از مرغان ماهی‌خوار شمالی شده است.

افزایش مرگ‌ومیر ظرف مدت دوسال، از سال 2021 پس از انتشار ویروس اچ5 ان1صورت گرفته است. بریتانیا از نظر بین‌المللی برای پرندگان دریایی مهم است‌. خانه بیشتر 16000 جفت اسکوا جهان در بریتانیا می‌باشد.

یک مقام مسئول در مورد آنفولانزای پرندگان گفت: داشتن چنین میزان تلفات در جمعیتی که مسئولیت بین‌المللی آن را داریم کاملا فاجعه‌بار است.

این وضعیت در سطح جهانی بسیار مهم است و تاثیر منفی در جمعیت پرندگان جهان دارد.

مرغان ماهی‌خوار شمالی در محدوده‌های اندکی آشیانه می‌سازند، در نتیجه در برابر گسترش بیماری‌ آسیب‌پذیر هستند. در ولز تعداد مرغان ماهی‌خوار شمالی 54درصد کاهش یافته است. به گفته کارشناسان این وضعیت بدتر از چیزی است که انتظار آن را داشته‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این ویروس باعث کاهش 21 درصدی جمعیت پرستوهای دریایی در بریتانیا شده است. این پرنده نادرترین پرنده دریایی بریتانیاست که تنها یک محدوده لانه‌سازی در بریتانیا دارد.

کاهش جمعیت پرندگان دریایی

پرندگان دریایی معمولا پرندگانی با عمر طولانی هستند که تا پنج سالگی به سن تولید مثل نمی‌رسند. این پرندگان تنها چند تخم می‌گذارند. بنابراین بهبود جمعیت پرندگان پس از یک بیماری همه‌گیر مانند آنفولانزای پرندگان بیشتر طول می‌کشد. تصور می‌شود که این نوع از ویروس آنفولانزای پرندگان، میلیون‌ها پرنده وحشی را از بین برده باشد. اخیرا یک مورد ابتلا به این نوع ویروس در پنگوئن‌های قطب جنوب ثبت شده است. گزارش‌ها نشان دادند که ویروس نوع اچ5 ان1 آنفولانزای پرندگان یکی از بزرگترین تهدیدهاست که گونه‌های مختلف پرندگان دریایی در سراسر بریتانیا و قاره اروپا با آن مواجه هستند.

همچنین در این گزارش‌ها آمده است قبل از انتشار آنفولانزای پرندگان نیز جمعیت 9 گونه از پرندگان بیش از ده درصد کاهش داشته است، اما این که ویروس نوع اچ5 ان1 در کاهش جمعیت آنها چقدر تاثیر داشته اطلاعات درستی در دسترس نیست.

محققان براین باور هستند که تعداد مرگ‌ومیرها با پیشرفت بیماری، افزایش خواهد یافت.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش