هوش مصنوعی و علم

پیشرفت علم به کمک هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به پیشرفت علم سرعت می بخشد.

آنچه هوش مصنوعی می‌تواند برای سرعت بخشیدن به پیشرفت علم انجام دهد بسیار جالب خواهد بود.

رئیس و مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، سخنران نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد 2024 بیان کرد که هوش مصنوعی به تازگی با ورود به چت جی‌پی‌تی و دیگر پلت‌فرم‌ها رتبه بالایی را به دست آورده است.

ساتیا نادلا، رئیس مایکروسافت  گفت که هوش مصنوعی ممکن است ابزارهای جدیدی به علم داده باشد، نکته‌ی جالب در این میان که باید مراقب آن بود این است که چه کاری می‌تواند برای سرعت بخشیدن به پیشرفت علم انجام داد.

او همچنین نگرانی‌های مربوط به هوش مصنوعی که قابل کنترل یا تنظیم نیست را رد کرد. «هیچ چیزی وجود ندارد که برای استفاده بهتر توسط بشر کنترل یا اداره نشود و هوش مصنوعی یکی از آسان‌ترین و ساده‌ترین فناوری‌ها است. آنچه لازم است این است که به درستی اداره شود و من مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد.»

رئیس و مدیرعامل مایکروسافت طی سخنانی در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد (WEF)  در سال 2024 گفت که هوش مصنوعی اخیراً با ظهور چت‌ جی‌پی‌تی (ChatGPT) و بسیاری از پلتفرم‌های دیگر رتبه بالایی را به دست آورده است.

او گفت: «اولین بار، زمانی که گیت‌هاب کوپایلت (GitHub Copilot) را دیدم، واقعاً به هوش مصنوعی ایمان آوردم، در واقع طرفدار هوش مصنوعی شدم.» او در گفتگو با کلاوس شواب، موسس و رئیس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد گفت: «اما آنچه هوش مصنوعی با علم انجام خواهد داد احتمالاً برای من جالب‌ترین خبر است.»

نادلا گفت: « در مورد انتقال انرژی چه کاری می‌توان انجام داد، در مورد تشخیص سرطان چه کاری می‌توان انجام داد، با رفتار مولکولی چه کاری می‌توان انجام داد. آنچه تاکنون دیده‌ایم این است که هوش مصنوعی ابزارهای جدیدی به علم آورده است، اما هنوز ندیده‌ایم که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند پیشرفت علم را تسریع بخشد.»

در زمینه فناوری، مدیر ارشد مایکروسافت گفت که همیشه به سه چیز متکی است: (فیزیک) کوانتوم، هوش مصنوعی و هوش مصنوعی تجسم یافته یا روبات‌های انسان نما. او گفت: «آیا می‌توانیم انقلاب کوانتومی جدیدی را به وجود بیاوریم و من آن را ببینم؟»  جهان شاهد رشد اقتصادی نخواهد بود اما هوش مصنوعی می‌تواند باعث توسعه اقتصادی شود، درست مانند زمانی که رایانه‌های شخصی وارد صحنه شدند.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش