چند نکته کلیدی درباره کمد لباس کوچک

چوب فروش
19 مرداد, 1399
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
مرتب كردن كمد لباس کوچک

کمد لباس کوچک از آن دسته محصولاتی است که می‌تواند برای هر خانه ای مفید باشد. وقتی نوبت به طراحی یک سیستم سازماندهی لباس در اتاق خواب می رسد، برخی از قوانین کلی برای رعایت آنها وجود دارد. از آنجاییکه فضای اتاق خواب معمولا بسیار محدود است به یک کمد لباس کوچک نیاز است که برای طراحی کارآمد فضای کمد، این نکات مفید باید مورد توجه قرار گیرند.

 

محاسبه کنید

موجودی از وسایل خود تهیه کنید تا در زمان سفارش کمد لباس کوچک دقیقا اطلاع داشته باشید به چه میزان فضایی احتیاج دارید تا بتوانید کلیه موجودی خود را در آن قرار دهید. یک بروشور دقیق از راهنمای فضای هر لباس وجود دارد که می‌توانید مقدار لازم برای هر بخش را در آن ببینید تا محاسبه دقیقی داشته باشید. این محاسبات به شما کمک می کند تا فضای لازم برای آویز لباس، قفسه بندی و لوازم جانبی مانند کفش را در نظر بگیرید. هنگامی که  ابعاد را در نظر گرفتید آنگاه می‌توانید یک کمد لباس را طراحی و یا سفارش دهید.

مرتب-كردن-كمد-لباس-کوچک

 

برای سفارش کمد لباس کوچک، همواره لباس‌های آویز در اولویت قرار دارند.

 

ابتدا بخش آویز لبا‌س‌های بلند را در کمد لباس کوچک طراحی کنید و بعد از آن قفسه ها در نظر بگیرید. به منظور به حداکثر رساندن فضای عمودی، تمام فضای باقیمانده را دو برابر کنید. آویز بلند برای بانوان بطور متوسط باید 110 سانتیمتر باشد که البته این میزان با توجه به فضای موجود بهتر است بیشتر باشد.

برای نگهداری ژاکت‌ها از آویزان کردن پرهیز کنید، آنها را تا کنید و در قفسه قرار دهید.

برای آنکه لباس‌های خود مانند ژاکت و تیشرت را به درستی حفظ کنید بسیار بهتر است که آنها را تا کنید زیرا آویزان کردن این دسته از لباس‌ها به آنها آسیب وارد می‌کنند. فاصله هر طبقه برای قرار دادن ژاکت 10 سانتی‌متر و برای تیشرت 8 سانتیمتر می‌باشد. بسیار مناسب است که در هر طبقه یک لباس قرار بگیرد تا در زمان انتخاب بدون به هم ریختگی، دسترسی لازم را داشته باشید. این کار به هزینه شما در زمان سفارش کمد لباس کوچک اضافه می‌کند اما به میزان قابل توجهی کاربری قفسه لباس را افزایش می‌دهد.

 

کمد-لباس-کوچک-ام-دی-اف

 

ظوابط طراحی اتاق خواب را مطالعه کنید

فضای ذخیره سازی فصلی

تغییرات فصلی را در چیدمان لباس در نظر بگیرید. اگر فضای محدودی دارید سال خود را به دو بخش تابستان و زمستان تقسیم کنید و لباس‌های خود را بر اساس دو نیمه 6ماهه مرتب کنید. یک بخش آن دسته‌ای است که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد به همین علت فقط شما به یک فضای ذخیره سازی احتیاج دارید.

قسمت اصلی کمد لباس کوچک، موارد مورد استفاده در فصل فعلی خواهد بود که دسترسی لازم را برای شما فراهم می‌کند.

این تقسیم بندی هم به مرتب ماندن قفسه لباس می‌انجامد و هم کیفیت آنها را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.

 

کمد لباس فصلی

 

گنجه مشترک در کمد لباس کوچک

خوب گاهی فضا بقدری محدود می‌شود که از یک کمد لباس دو نفر استفاده می‌کنند در این زمان اولویت اول با خانم‌هاست چون آنها آیتم‌های بیشتری در اختیار دارند و از این رو تقسیم داخلی باید متناسب با وسایل آنها باشد. زنان بیشتر از مردان لباس‌های آویز دارند همچنین وسایل جانبی بیشتری نیز دارند. علاوه بر تمامی اینها در موارد مشترک مانند کفش و … هم خانم‌ها فضای داخلی بیشتری از کمد لباس را نیاز دارند.

 

ذخیره سازی کفش را در ذهن داشته باشید.

هر زن بطور متوسط ​10 جفت و هر مرد 4 جفت کفش دارد. این میانگین نشان دهنده اهمیت قسمت کفش در کمد لباس کوچک است. این میانگین قطعی نیست و در بسیاری از مواقع تعداد بیش از اینهاست پس رویکرد خود را برای فضای ذخیره‌سازی کفش برای بیشترین حالت پیش بینی کنید. ضمن آنکه محافظت از کفش کمی دشوارتر از خود لباس است و بخش بندی‌ها باید دقیق صورت بگیرد.

نکته مهم در قفسه‌های کفش ارتفاع مناسب است زیرا بطور مثال چکمه با کفش مهمانی ارتفاع یکسانی ندارند.

حتما قسمتی را برای کفش‌های بلند در نظر داشته باشید. ​

 

کمد لباس قابل تنظیم

 

کمد لباس قابل تنظیم

متغیرهای کمد لباس زیاد است و بسیارند افرادی که هیچگاه از کمد خود رضایت ندارند چون بطور مداوم نیاز به تغییر را در فضای داخلی احساس می‌کنند. امروزه مانند تصویر بالا قفسه‌هایی با قابلیت تنظیم وجود دارد که به شما امکان می‌دهد که به راحتی تغییرات مورد نظ خود را اعمال کنید.

در مقایسه با انواع کمد لباس کوچک هزینه کمتری دارند و به راحتی قابل انتقال هستند. تنها نکته منفی در مورد این گنجه متغیر، عدم پوشش است که موجب کثیف شدن وسایل و البسه می‌شود. بهتر است از این سری از قفسه لباس در فضای کوچک و بدون خروجی اضافه استفاده شو

 


محصولات کمد را از اینجا برسی کنید !!

 

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.