آموزش ساختن فایل اداری

چوب فروش
16 تیر, 1397
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

آموزش ساختن فایل اداری

ساختن فایل اداری ام دی اف چرخ دار

ساختن فایل اداری با کمترین ابزار قابل انجام است به شرط آنکه اصول پایه ای را بدانیم. برای ساختن هر وسیله ای نیاز به یک نقشه اجرایی وجود دارد تا بر اساس آن ریز قطعات را تجزیه و عملیات مونتاژ را انجام داد. یک پلان کلی برای انجام باید در نظر داشت و بر اساس آن عمل نمود. یکی از مواردی که در مونتاژ ممکن است وقت گیر باشد عدم توجه به توالی مراحل مونتاژ است پس، از قبل پلان عملیاتی را یادداشت و گام به گام و با دقت مراحل را انجام دهید.

ساختن فایل اداری شامل دو مرحله ساختن فایل و ساختن کشو می باشد که در مطالب پیشین آموزش ساختن کشو را به تفصیل توضیح دادیم. نکته ابتدایی در ساختن این محصول آن است که ابعاد دلخواه را بدانیم و بر اساس آن نقشه را ترسیم کنیم. فرض ما در این مقاله ساخت فایل اداری برای قرار گیری در زیر یک میز اداری ام دی اف است.

حتما بخوانید: آموزش ساخت میز اداری ام دی اف

میز اداری ام دی اف بطور استاندارد دارای ارتفاع ۷۵ سانتیمتر از سطح زمین است. و معمولا ارتفاع تا زیر سطح اصلی میز ۷۲ سانتیمتر است و از آنجاییکه این ابعاد دارای اختلاف چند سانتیمتری بین شرکتهای مختلف است ارتفاع را در این مطلب ۷۰ سانتیمتر در نظر می گیریم. عرض فایل اداری را ۴۵ سانتیمتر و عمق محصول را نیز ۵۰ سانتیمتر در نظر می گیریم.

  ساختن فایل اداری           ساختن فایل اداری

در نظر داریم آموزش ساختن فایل سه کشو چرخدار را توضیح دهیم. برای بدست آوردن باکس اصلی باید ارتفاع چرخها را که ۶ سانتیمتر است از ارتفاع ۷۰ سانتیمتر کم کنیم. ۶۴ سانتیمتر ارتفاع اصلی باکس فایل اداری خواهد بود. نقشه را کشیده و در هر ضلع عدد مربوطه را یادداشت می کنیم. در کنار نقشه ، اندازه هر ریز قطعه را با نام قطعه یادداشت می کنیم. در مورد این محصول ابعاد ریز قطعات به شرح زیر خواهد بود :

  • ۵۰*۸/۶۰ دو عدد ( بدنه)
  • ۵۰* ۴۵ دو عدد (کف و طاق)
  • ۸/۴۱*۸/۶۰ (بدنه پشت )
  • ۴۵*۳/۲۱ سه عدد (درب کشو)

برای سفارش قطعات به دو نکته باید توجه نمود. اول آنکه نوار لبه(pvc) را باید از ابعاد کسر نمود. دوم آنکه برای ریز قطعات حتما ضخامت ۱۶ میلیمتر ام دی اف را در محاسبات لحاظ نمود.

پس از تهیه ریز قطعات نوبت به مونتاژ فایل اداری  سه کشو چرخدار می رسد. ابتدا ریلها را بر روی بدنه نصب کنید. سپس قطعات را با دقت به یکدیگر پیچ نمایید. با طی این دو مرحله باکس اصلی ساخته شده است و حالا نوبت به نصب چرخها زیر کف کار رسیده است. چهار چرخ را به سادگی پیچ نمایید. بهتر است در زمان تهیه چرخها دو عدد از آنها را ترمز دار تهیه کنید تا از حرکت فایل اداری در زمان باز و بسته کردن کشو جلوگیری نماید.

کشوهایی که در آموزش ساختن کشو توضیح داده شده را در باکس اصلی جایگذاری نمایید. دربهای کشو را نیز به ترتیب از پایین به بالا نصب کنید. برای سهولت در این کار می توانید از چسب۳/۲/۱ استفاده کنید. سپس از داخل با پیچ کوتاه دو قطعه را به هم متصل کنید. تهیه سه عدد دستگیره و نصب آن بر روی درب کشو اتمام عملیات مونتاژ خواهد بود.

ساختن فایل اداری شاید در ابتدا کمی سخت به نظر بیاید ولی تفکیک عملیات و حوصله کمک می نماید تا آنرا به سادگی انجام دهید.

لذت نجاری در خانه تجربه ای بسیار دلنشین است. برای آنکه درصد خطا را کاهش دهید بهتر است از تجارب استادکاران و مطالب مرتبط که در چوب فروش به سادگی در دسترس است استفاده نمایید.

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.