دفتر کار کوچک و افزایش فضای کار در آن
دفتر کار کوچک:
در این مقاله به 10 نکته برای افزایش فضای یک دفتر کار کوچک اشاره خواهیم کرد :
1. از مناطق مشترک استفاده کنید
در کتاب ” نوآوری در طراحی دفتر” دیان استگمیر می گوید: من پیشنهاد می کنم تفکر خود را در مورد محیط کار فیزیکی تغییر دهیم.
به جای تمرکز بر محدودیت های دفتر کار کوچک ، اتاق هایی با پارتیشن و با تمام امکانات و با فضای مشترک ایجاد کنیم .
2. از کاغذ کمتر استفاده کنید
Stegmeier می گوید: ” فضای یک دفتر کار کوچک با کاهش وابستگی به کاغذ افزایش می یابد.
کاهش استفاده از کاغذ به نوبه خود باعث کاهش تجهیزات ذخیره سازی فیزیکی مانند قفسه کتاب ، قفسه بایگانی و فابلینگ اداری می شود.”
3. جلسات ایستاده
سعی کنید جلسات را ایستاده بگذرانید.
گروه Stegmeier Consulting Group بر روی افزایش نوآوری در دفتر کار کوچک متمرکز شده است.
آنها دریافتند که برای اصلاح فضای کوچک باید خلاقانه عمل کرد و از گسترش فضا برای ایجاد جلسات کوتاه پرهیز نمود.
این امر موجب عدم استفاده از میز کنفرانس و اشغال فضا میگردد.
4. حجم فضا را کاهش دهید
فضای خود را تعریف کنید. درهم ریختگی نه تنها شما را از لحاظ جسمی در یک پارتیشن اداری کوچک قرار میدهد بلکه تمرکز را نیز از لحاظ ذهنی کاهش می دهد.
دفتر کار کوچک خود را با مجموعه ای از تابلو و گیاه رنگارنگ تزیین کنید.
میز اداری خود را همیشه خلوت و مرتب نگهدارید و از تابلو و عکسهای امید بخش بر روی آن استفاده کنید.
الهام بخش باشید. حجم فضا را با کاهش وسایلی که یا استفاده نمیشوند و یا به ندرت استفاده میشوند کاهش دهید تا به یک فضای مناسب دست پیدا کنید.
5. از کفپوش استفاده کنید
استفاده از کفپوش به جای استفاده از جسمهای سخت مانند سنگ و سرامیک برای دفتر کار کوچک مناسب تر است.
زیرا کفپوش اکو و پژواک صدا را از بین میبرد و از ایجاد همهمه جلوگیری میکند.
ضمن آنکه بهتر است قبل از تقسیم بندی فضا بوسیله پارتیشن اداری ، واحدهای پر سر و صدا را در قسمتی مناسب پیش بینی و جانمایی کنید.
6. رویای میز اداری بزرگ را فراموش کن
میز اداری بزرگ را فراموش کنید . دفتر کار کوچک نیازمند تجهیزاتی متناسب با فضا دارد.
یک فضای مناسب را چرا با یک میز اداری بزرگ بپوشانید در صورتیکه نه به آن نیاز دارید و نه مناسب فضای پارتیشن است.
7. اجازه دهید نور وارد شود
سعی کنید نور محیط را به تمامی واحدها گسترش دهید برای این مورد از پارتیشن شیشه ای برای تفکیک محیط استفاده کنید.
از چراغهای مناسب با نور دهی مناسب برای محیطهای داخلی و از چراغهای تزیینی برای نقاط مشترک استفاده شود.
نور قلب را به حرکت وا میدارد.
8. طراحی نوآورانه را بررسی کنید
طراحان جوان در حال توسعه راه حل های نوآورانه مبلمان اداری برای ایجاد دفاتر کارآمد هستند.
در این نوع طراحی فضای غیر تولیدی کاهش مییابد.
در واقع آنچه به افزایش بهره وری و راندمان نمیانجامد باید حذف شود.
یک راه حل کلی و ساده که بر اساس گسترش تولید و حذف اشیا و ابزار غیر مولد بنا شده است.
9. عمودی فکر کنید
از فضای خود عمودی استفاده کنید. بسیاری از وسایل قابلیت قرار گیری در ارتفاع را دارند.
استفاده عمودی از دفتر کار کوچک، موجب افزایش کارایی میشود.
قفسه بندی دیوارها یکی از راه حلهای موجود است. استفاده از کمد پارتیشن یک نقطه مشترک برای قرار دادن وسایل ایجاد میکند.
لازم نیست برای قرار دادن کت و یا ژاکت خود یک کمد سفارش دهید از تکیه گاه صندلی اداری خود برای قرار دادن لباسها بهره ببرید.
10. وسایل جانبی مؤثر
“مانیتور خود را روی یک بازوی قابل تنظیم قرار دهید تا بتوانید آن را به راحتی حرکت دهید.
اگر میخواهید سطح دسکتاپ بیشتری داشته باشید، اهرم اکسپرس با لبه میز کار شما سازگاری دارد.
هم امکان تنظیم مانیتور را میدهد و هم فضای میز اداری را اشغال نمیکند.
اولین دیدگاه را ثبت کنید