آشنایی با انواع مکانیزم صندلی اداری

چوب فروش
30 آبان, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
مکانیزم صندلی اداری

آشنایی با مکانیزم صندلی اداری Office chair mechanism برای هر اداره و شرکت بسار مهم میباشند، چرا که صندلی ها از اجزای حیاتی در هر محیط کاری به شمار می‌آیند. انتخاب صحیح مکانیزم صندلی اداری می‌تواند تاثیر بزرگی بر راحتی و بهره‌ وری کارکنان داشته باشد. یکی از مهم ترین قسمت ها در صندلی، قطعات مکانیزم صندلی میباشد که مهم ترین عامل در تعیین عمر صندلی میباشد. به همین علت شناخت انواع مکانیزم صندلی ها و کاربرد های آن نفش مهمی در انتخاب یک صندلی اداری مناسب دارد. در این مقاله، به بررسی انواع مکانیزم‌ های استفاده شده در صندلی های اداری، کاربرد ها، مزایا و معایب آنها میپردازیم و با انواع مکانیزم‌ ها آشنا خواهیم شد تا به شما کمک کنیم در هنگام خرید صندلی اداری خود انتخاب بهتری داشته باشید.

آشنایی با انواع مکانیزم صندلی های اداری

مکانیزم صندلی چیست؟

مکانیزم در صندلی یک بخش مکانیکی و فلزی از صندلی‌ میباشد. مکانیزم‌ های صندلی اداری امکان تنظیم و حرکت در جهت های مختلف را ایجاد می ‌کنند. با کیفیت بودن مکانیزم تاثیر زیادی بر عمر مفید صندلی های اداری دارد.

در هنگام خرید به نوع و کیفیت مکانیزم دقت کنید. چون مکانیزم ها درانواع مختلف تولید میشوند که هر یک کاربرد متفاوتی داشته و همچنین با کیفیت های متفاوتی تولید میشوند که در عمر مفید صندلی اداری بسیار موثر هستند.

وظایف اصلی مکانیزم صندلی اداری

  • کنترل حرکت همزمان یا غیر همزمان پشتی و نشیمن گاه
  • تنظیم موقعیت قفل شدن پشتی
  • تنظیم ارتفاع جک
  • تنظیم میزان فشار پشتی بر کمر
  • امکان حرکت چرخشی و خطی

انواع مکانیزم

  • مکانیزم تیلت (Tilt)
  • مکانیزم سینکرون (Synchronise)
  • مکانیزم ال (L Mechanism)
  • مکانیزم زانویی (Knee)
  • مکانیزم کلاچی (Clutch)
  • مکانیزم اسلاید
  • مکانیزم خود تنظیمی

آشنایی با انواع مکانیزم صندلی های اداری

مکانیزم تیلت (Tilt)

کلمه تیلت (Tilt) به معنی کج ‌شدن است، این مکانیزم باعث ثابت ماندن زاویه بین نشیمن‌‌ گاه و پشتی صندلی میشود. در واقع در این مکانیزم نشیمن‌ گاه و پشتی یک قطعه پیوسته هستند. یکی از پرکاربرد‌ ترین مکانیزم های صندلی اداری، مکانیزم تیلت یا بدون براکت است. مکانیزم تیلت با نام‌ هایی مثل مکانیزم تیله‌ ای، بدون تسمه و بدون براکت نیز شناخته میشود. مکانیزم تیلت امکان ایجاد حرکت همزمان پشتی و نشیمن گاه، در زمان وارد کردن فشار و استراحت کاربر را فراهم میکند. در این مکانیزم زاویه بین پشتی و نشیمن‌ گاه ثابت است. در این مکانیزم زمانی که توسط کاربر به پشتی صندلی اداری فشار وارد میشود، نشیمن‌ گاه و پشتی به صورت همزمان به عقب حرکت می‌کند.

آشنایی با انواع مکانیزم صندلی های اداری

مکانیزم سینکرون (Synchronise)

مکانیزم سینکرون یکی از مکانیزم های پرکاربرد میباشد که از مکانیزم تیلت پیشرفته تر است. مکانیزم سینکرون به نام هایی مانند سینکرو، تسمه ‌دار یا مکانیزم براکت‌ دار نیز شهرت دارد. در این مکانیزم برخلاف تیلت حرکت بین کفی و پشتی مستقل و غیر همزمان اما هماهنگ بوده و نسبت به تیلت، راحتی بیشتری ایجاد می‌کند.

مکانیزم ال (L Mechanism)

ساده ‌ترین مکانیزم درصندلی های اداری، مکانیزم (L) بوده که این مکانیزم از دو بخش کفی و ستون L مانند تشکیل شده‌ است. در این مکانیزم فقط پشتی صندلی امکان جابجا شدن را دارد و نشیمن‌ گاه ثابت است، و تنها پشتی امکان خم شدن تا زاویه خاصی را دارد و مجدد توسط فنر به حالت عادی خود باز میگردد. این مکانیزم در صندلی هایی با مصارف خانگی و صندلی‌ های ساده کارمندی کاربرد دارد.

آشنایی با انواع مکانیزم صندلی های اداری

مکانیزم زانویی (Knee)

بیشترین کاربرد مکانیزم زانویی در صندلی های با وزن بالا و مدیریتی میباشد. تفاوت بین مکانیزم زانویی و دیگر مکانیزم‌ ها، فاصله بین محور چرخش و محل تحمل باراست. این فاصله باعث ایجاد گردش راحت ‌تر و همچنین تجربه نشستن بهتر در صندلی مدیریتی خواهد شد. محل قرارگیری مکانیزم اتوبوسی در زیر زانو است. به همین دلیل به مکانیزم زانویی شهرت دارد. علت اصلی راحتی و ارگونومیک بودن صندلی های مدیریتی استفاده از مکانیزم اتوبوسی است.

مکانیزم کلاچی (Clutch)

در صندلی هایی که نیاز به کنترل زاویه پشتی وجود دارد از این مکانیزم استفاده میشود، درصندلی هایی که از این مکانیزم استفاده شده است کاربر میتواند با استفاده از اهرم یا همان کلاچ صندلی، زاویه دلخواه خود را با فشار بر روی پشتی تنظیم کند. در واقع کاربر پس از انتخاب زاویه دلخواه خود کلاچ را رها کرده و پشتی صندلی در همان زاویه قفل شده و ثابت میماند. البته از این مکانیزم به دلیل آسیب به کاربر زیاد استفاده نمیشود.

آشنایی با انواع مکانیزم صندلی های اداری

مکانیزم اسلاید

معمولا از این مکانیزم برای صندلی چند کاربره استفاده میشود. مکانیزم اسلاید در صندلی های اداری، امکان حرکت افقی نشیمن ‌گاه را فراهم می‌ کند. مکانیزم اسلاید برای راحتی بیشتر کاربر و کنترل عمق و حرکت نشیمن بکار می‌رود. این مکانیزم برای صندلی‌هایی که چند کاربر (با قد‌های مختلف) دارند مناسب است.

آشنایی با انواع مکانیزم صندلی های اداری

مکانیزم خودتنظیمی

در صندلی های دارای مکانیزم خود تنظیمی از اصول ارگونومیک و طراحی جدیدی استفاده شده است که در آن فنر تنظیم دستی حذف شده که همین موضوع موجب زیباتر شدن این صندلی ها شده است. در این مکانیزم به جای استفاده از یک فنر از مجموعه ای از فنر ها استفاده شده تا بتوانند وزن کاربر را از روی نیروی وارد شده تشخیص دهد. این مکانیزم به کمک میزان فشار وارد شده زاویه خاصی را در پشتی صندلی ایجاد میکند تا کاربر راحتر و سریع تر به زاویه دلخواه خود برسد.

جهت آشنایی بیشتر با مجموعه چوب فروش، می توانید از پیج اینستاگرام ما دیدن فرمایید.

کلام پایانی

همانطور که گفته شد مکانیزم بکار رفته در صندلی های اداری انواع مختلفی دارند که هرکدام مورد استفاده متفاوتی دارند و بسته به مورد استفاده در فرآیند تولید هر نوع صندلی اداری از مکانیزم متفاوتی استفاده شده است. انواع صندلی های اداری بسته به سلیقه و نیاز شما در داخل وبسایت چوب فروش موجود میباشد، این صندلی ها با متریال مرغوب و با کیفیت تولید شده و با قیمتی مناسب به همراه 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش از داخل وبسایت چوب فروش قابل سفارش میباشد. با ما تماس گرفته تا از مشاوره رایگان کارشناسان چوب فروش بهره مند شوید.

چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده، می توانید از مطلب انواع مدل های mdf دیدن فرمایید. 

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.